01 Eylül 2013

Zaman harcanası bir kaç film

Zaman öldürmek isteyen varsa zamanın ölmek için can attığı filmlerim var..

Bir önceki yazıda film tavsiyesi yaptıktan sonra dedim hazır tavsiyede bulunuyorum bari hepsini paylaşayım. En eski arkadaşım küçük yaşlardan beri yönetmen olmak istiyor ve şuan sinema-televizyon bölümünde. Onun da etkisiyle olsa gerek bende küçüklüğümden beri film hastasıyım. Dizileri bir türlü sevemedim çünkü diziler seni ekrana bağlayan devamlı takip etmeni gerektirecek şeyler ve çok fazla zaman istiyorlar. Bunlardan ötürü filmler bana daha çekici geliyor.
Neyse tavsiyede bulunacağım filmlerden çoğu IMDB Top250 yi takip edenlerin yakından bildiği filmler.
Tavsiyelere başlamadan önce belirteyim bunu yazdın da şunu nasıl yazmadın gibi düşünenler olacaktır. Aklıma ilk gelenleri yazıyorum.
Not : Filmlerin Türkçelerini bilmiyorum, araştırmakla da uğraşmak istemiyorum bence sizde böyle yapın ve mümkünse alt yazı ile izleyin :D

12 Angry Men
Film 12 adamın bir suçlu hakkında karar vermesini konu alıyor. Adamların sadece bir tanesi mahkumun suçsuz olduğunu söylüyor ve film bu bir adamın geri kalanları ikna etmesini konu alıyor. Konu bu kadar basit ve bütün film sadece bir odada geçiyor. Ama o bir adamın muhteşem ikna gücü ve sürükleyici senaryo sayesinde film nasıl bitti anlamıyorsunuz. (Konu kelimesini çok fazla kullanmış olabilirim, cehalet)

A Clockwork Orange
Aşırı rahatsız edici, garip bir senaryoya sahip film. Aslında bana sorarsanız konusu da yok filmin ama çok iyi izlettirdi kendini..

Eternal Sunshine of The Spotless Mind
Jim Carrey o sempatik kişiliğini bırakmış gelmiş romantik film çekmiş. (Gerçi yine de sempatik) Sevgilinizle izlemeniz tavsiye ediliyoo...oor.

Fight Club
Bana sorarsanız (sormazsınız biliyorum) film hayatımızı anlatıyor. Herkesin içinde, gerçekte olmak istediği biri vardır. Bu filmin konusu da o ve çok iyi gaz veriyor.

Goodfellas
İsminden de anlaşılacağı gibi sıkı dostluk içeren bir tür mafya filmi. Konuşmalar çok etkileyici ve filmde mafya adamı olmuş sempatik bir cüce var hehe :D

Leon - The Professional
Filmde açık açık söylenmese de ana karakterin çift kişiliği var ve bu karakter iki kişiliği arasındaki dengeyi çok iyi sağlıyor. Nefes kesen bir film. (İşin garibi Leon adlı karakter A Clockwork Orange'daki gibi sadece süt içiyor. Bu bir mesaj olmalı)

  
Guguk Kuşu


One Flew Over the Cuckoo's Nest
En beğendiklerimden biri bu. Akıl hastanesinde bir akıllı. İnsanlara önderlik ediyor. Sanırım beni de bu özelliği etkiledi.






Ucuz Roman

Pulp Fiction
O kadar komik, o kadar saçma ve o kadar amaçsız bir film. Biraz eski ama hala günümüzde etkilerini görebilirsiniz. Çok eğlenceli bir çalışma olmuş.



Schindler's List
Bundan tekrar bahsetmeli miyim bilmiyorum ama Schindler adlı bir adamın konforlu hayatını bir kenara bırakıp insan hayatına verdiği önemi anlatıyor.

Silent Hill
Korku filmlerini sevmesem de araya bir de korku filmi yerleştirmem gerektiğini düşündüm. Beğendiğim nadir korku filmlerindendir kendisi ve benim dönemimin çocukları üzerinde büyük bir etkisi olmuştur.

The Prestige
Birbirinden sürekli intikam alan ve her seferinde bu işi abartan iki sihirbazı konu alıyor. Sihirbazlar çok zeki ve filmde onlardan daha zeki biri daha var. O da "Nicola Tesla". Gerçekte var olmuş bu adam hakkındaki efsaneler hep tüylerimi diken diken yapmıştır.

The Pursuit Of Happyness
Hayatın darbelerine inat yaşamaya devam eden birinin hikayesi. Bu filmi de gerçek hayata çok benzetiyorum.

The Shawshank Redemption
Yine zeki bir adam ve bu seferkinin ticari zekası da muhteşem. Hapishanedeki bir adamın azmi ve azmin zaferi.

Timecrimes
Zamanda yolculuk filmlerini herkes sevmez ama bu film başka. Filmi anlamak için film boyunca dikkatli olmanız gerekiyor ve zaten izlerken gerçekten de dikkatli oluyorsunuz. İzleyenler çok şaşıracak.

Arşivimden resimler..


Not 2 : Elimden geldiğince kısa tutmaya çalıştım listeyi ve yorumlarımı.

Son olarak buraya filmler ile ilgili afilli sözler veya oyuncular hakkında entellektüel laflar yazıp kafa patlatmak istemedim. Nasılsa izleyince anlayacaksınız..



0 yorum :

Yorum Gönder