10 Ekim 2013

Siyaset = Gerçekleri Düzenlemek

Uzun bir aradan sonra merhabalar. Araya bir yere Seda Sayan tatlişkoluğuyla "Hoş gel di niz ay ay ay" efekti vermeyi çokça süre düşündükten sonra vazgeçtim. Türkiye henüz buna hazır değil.
Blog bir ayı devirmiş. Ara ara okuyanlar olmuş, beğenenler olmuş. İyi yorumlarınız için teşekkür ederim :)
Hala, ne bloga yazacak konu bulabiliyorum ne de yazacak vakit. Bu yüzden sıkıldığım gecelerde konu aramak yerine doğaçlama yürümeye karar verdim. Ama bugün o günlerden biri değil. Bugün siyasete bulaşasım var. Çünkü çok anlıyorum. (Evet, az önce buradan bir espri geçti!)
Siyasetin bendeki tanımı gerçekleri düzenlemek. Evet ya bu tanım çok iyi çokta güzel oldu harbiden. Eğer tarafsız bir gözle bakabilirseniz ucu siyasete dokunan hiçbir konunun gerçekliğinden tamamen emin olamazsınız aslında.
Aklıma iyi niyet taşıyan kelimeler gelemedi bir türlü. Çünkü hiç iyi ellerde olamadı kendisi efenim.
He bu arada ben apolitik bir insanım. Okurum, anlarım, bağlantı kurarım ama dile getirmem. Çünkü günümüz toplumlarında ilişkiler fikirlere göre kuruluyor. Sahtecilikte dünya birincisiyiz.
Unutmadan bir siyasi partinin bir fikrini beğenmek o siyasi partiyi beğenmek demek değildir. Bu ayrımı yapacak zeğhaya da bi sahip olamadınız be gardaşım.
Ayrıca insanların görüşlere değil görüşlerin insanlara uymaları gerektiğini düşünüyorum. Ama ne yazık ki rant ve bilimum saçma duygular nelere kadir ki bahsi geçen görüşlere tapıyoruz.
Uzun süredir de düşündüğüm şey şu; Her ölümde devletin parmağı vardır. Bu biraz iddialı hatta acımasız bir cümle olabilir ama öyledir. Evet öyledir.
Konu kaydı sanki. Asıl bahsetmek istediğim "gerçekleri düzenlemek" !
Ortada bir gerçek vardır evet ama duyduğun kısım düzenlenmiştir aslında. Yani sen bugün bakkala gittin ama eğer iktidar solcuysa (gerçekleri düzenleyen iktidar mıdır bu da tartışılır tabi) biz seni bugün kapitalist düzene ve tekelciliğe karşı olduğun için küçük esnaftan alışveriş yaptın olarak biliriz. (Yalnız çok iyi örnek verdim ha okurken kopuyorum) Mesela bu çok basit örnektir ama önemlidir. Çünkü en az bir kişi bu davranıştan etkilenecektir ve senin bakkala gitmen gibi gereksiz bir bilgi iktidarın faydası için kullanılmış bir koza dönüşecektir.
Aslında açık konuşmak gerekirse bunu anlatabileceğimi sanmıyorum. Siyasetin hep sakladığı gerçek yüzünü görmek istiyorsanız en iyisi George Orwell yetkili ağbimizden "Hayvan Çiftliği" ve "Bin Dokuz Yüz Seksen Dört" kitaplarını okuyun. Hayata daha farklı bakacağınızın garantisini veriyorum. Hatta yazımın içeriğinde de bu kitapların etkisi vardır belki. Şuan hafızamı yormak istemiyorum :D
Okudum lan, valla bak

Zaten yazı da güzel olmadı. Bir dahaki sefere artık.

Daraldım ha, iyi geceleeğğ..

Not : Bu arada hep parti adı vermeyip A partisi, B partisi demek istemişimdir. Çok havalı oluyor ya. Neyse artık, bir dahakine..




0 yorum :

Yorum Gönder